wtorek, 3 października 2017

Wtorek z plusem

,,Wtorek z Plusem''
Myślą można czytać, pisać, biegać, wykonywać precyzyjne ruchy – mózg przez myśl o ruchu już go wykonuje, organizując funkcje integracyjne w celu zdobywania umiejętności szkolnych i otwarcia drogi wykorzystania potencjału intelektualnego. Proces jest tym pełniejszy im percepcja sensoryczna oraz dopływ informacji będzie lepszy.
Doskonalenie umiejętności czytania – odkodowywanie sekwencji liter, dźwięku oraz słowa z jego znaczeniem.
Sprawdzenie: zadawanie pytań z kategorii wygląd i funkcja.
Pisanie – układanie sekwencji liter do etykiet, obrazka lub przekazu słowa – logicznego myślenia.
Myślenie przyczynowo-skutkowe – wstawianie w łańcuch wizualny podstaw i konsekwencji działań. Dobieranie skutku do przyczyny i odwrotnie.
Myślenie stylistyczne – jaka forma zdania jest prawidłowa – wybór.
Co wstawić (wybór) w zdaniu, budowa zdania.
Doskonalenie rozumienia języka:
- pytanie z kategorii,
- wygląd, funkcja,
- znaczenie zwrotów,
- znaczenie przysłów.
Każda z umiejętności (jej sprawdzenie) jest poparte treningiem w tym zakresie oraz doskonaleniem umiejętności wyboru.
Rozwój emocjonalno-społeczny – trening emocjonalny:
- poznanie uczuć, emocji, potrzeb,
- poznanie sytuacji jakie i kiedy występują,
- dobór zachowania do uczuć, emocji i potrzeb.
Doskonalenie umiejętności matematycznych:
- rytmizacja, odkodowywanie elementów przez ruch i dźwięk,
- praca nad stosunkami przestrzennymi, ilościowo-jakościowymi oraz przestrzenią czasu (zegar, kalendarz).
Wszystkie procedury przyjmują formy graficzne angażując potencjał intelektualny.
Dorota Rudzińska-Friedel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gra Sekwencje