czwartek, 21 września 2017

Czwartek z plusem Program wspomagania komunikacji alternatywnej dla dzieci

,,Czwartek z Plusem''
PROGRAM WSPOMAGANIA KOMUNIKACJI
ALTERNATYWNEJ DLA DZIECI
1.Rozeznanie potrzeb sensomotorycznych i komunikacyjnych dzieci.
2.Dostosowanie form komunikacji alternatywnej do potrzeb i problemów dzieci (tablice,wielkość,ilość,rodzaj znaków).
3.Wprowadzanie znaków i komunikatorów w odniesieniu do potrzeb i problemów dzieci (jednorodna komunikacja czy mieszana, prosta czy złożona).
4. Trening porozumiewania indywidualnie w odniesieniu do realizacji potrzeb egzystencji (jeść,pić itd.).
5.Trening porozumiewania indywidualnie w odniesieniu do potrzeb emocjonalno-społecznych (uczucia i emocje,wyjście, imprezy otwarte, rodzaje zachowań społecznych).
6. Rozeznanie i ustalenie technik wspomagających komunikację-realizacja.
7.Wprowadzanie znaków i komunikatorów.
8.Trening znaków i komunikatorów.
9.Komunikowanie się z otoczeniem w odniesieniu do potrzeb edukacyjnych-poznawczych:
-wprowadzenie znaków i komunikatorów,
-ustalenie technik wspomagających komunikację,
-trening znaków i komunikatorów.
10.Komunikowanie się w odniesieniu do potrzeb ciekawości i wiedzy:
-wprowadzenie znaków i komunikatorów,
-ustalenie technik wspomagających komunikację,
-trening znaków i komunikatorów.
11.Komunikowanie się w odniesieniu do potrzeb przestrzegania norm społecznych i standardów zachowań:
-wprowadzenie znaków i komunikatorów,
-ustalenie technik wspomagających komunikację,
-trening znaków i komunikatorów.
Dorota Rudzińska-Friedel

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gra Sekwencje