sobota, 6 maja 2017

Powstanie Treningu Globalnego

Trening Globalny został stworzony przez mg Dorotę Fridel-Rudzińską. Podstawę niniejszej koncepcji oraz Metody stanowi wieloletnie doświadczenia w pracy oraz obserwacja rozwoju dzieci, jak również ciągłe pogłębianie wiedzy w tym zakresie i poszukiwanie nowoczesnych form terapeutyczno-edukacyjnych
Trening Globalny jest specyficzną strategią Metodą wspierania rozwoju uczniów z różnorodnymi dysfunkcjami, deficytami. Począwszy od zaburzeń funkcjonowania sensomotorycznego, zaburzeń wzroku, słuchu aż po trudności szkolne wywołane tymi zaburzeniami. Trening korzysta z wielu sprawdzonych, technik oraz form wspierania rozwoju, opracowań i badań naukowych. Już sama nazwa „globalny” wskazuje na to, iż obejmuje on całościowe spojrzenie na ucznia. Bierze pod uwagę wszystkie strefy rozwoju ucznia oraz zależność pomiędzy nimi. Właśnie one kształtują się u każdego dziecka indywidualnie i wyznaczają kierunek wspierania jego rozwoju oraz formy, metody i techniki pracy. Trening swym zasięgiem obejmuje:
  • Umiejętności szkolne
  • Sensoryczną integrację
  • Potencjał intelektualny
  • Aktywność ucznia
  • Rozwój emocjonalny
  • Sposób funkcjonowania i sprawności ruchowej, (jakich środków technicznych potrzebuje).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gra Sekwencje