niedziela, 4 czerwca 2017

Formy pracy z dziećmi niepełnosprawnymi , takie jak wykonywanie ćwiczeń sensorycznych :















- Realizacja  scenariusza
- Dostosowanie  kart  pracy – wielkość , forma  i  treść
- Komunikacja / ćwiczenia  językowe , forma  i  struktura  wykonywania  ćwiczeń ( opracowane  ćwiczenia  językowe  i  poznawcze )
- Ruch  wspomagany  wymuszony  i  samodzielny ( opisany  po  raz  pierwszy )
- Ćwiczenia  sensoryczne  opracowane  dla  dzieci  i  młodzieży  niepełnosprawnych . 
Opracowane  w  treningu  formy  pracy  sensomotorycznej  dla  dzieci  niepełnosprawnych-  formy  ćwiczeń  kształtujących 
 umiejętności  czytania
koncentracji  uwagi
formy  komunikacji  alternatywnej + mieszanej 

komunikacja-rozwój emocjonalno-społeczny 
Ruch  wspomagany – wymuszony wspomagany samodzielny realizuje cele takie jak: 
aktywizacja społeczna,wiedza ,wyrażanie uczuć i emocji,ugruntowanie motywacji  i wypowiadanie  własnego  zdania. 

Jako  pierwszy  opracowany  opisany  w  roku  2006  dla  PPP nr 1  w  Gdyni  ruch  wspomagany  jako  aktywizacja  dzieci  niepełnosprawnych  ruchowo(IWR Plusik-Minusik Dorota Rudzińska-Friedel 



IWR PLUSIK-MINUSIK  Dorota Rudzińska-Friedel 
www.trening-globalny.pl
www.plusik-minusik.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gra Sekwencje