11) Czytanie – całościowe, kategoriami, pismem pisanym – prowadzące do rozumienia kategorii, dopasowywania
obrazka do podpisu i odwrotnie, prowadzenie jednocześnie ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej (dobieranie rytmu do wzoru graficznego i wzoru graficznego do rytmu, rytmizacja czynności, mówienie sylabami, mówienie sylabami wspak – zabawa szyfrowania i odszyfrowania wyrazów i wypowiedzi).
obrazka do podpisu i odwrotnie, prowadzenie jednocześnie ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej (dobieranie rytmu do wzoru graficznego i wzoru graficznego do rytmu, rytmizacja czynności, mówienie sylabami, mówienie sylabami wspak – zabawa szyfrowania i odszyfrowania wyrazów i wypowiedzi).
Rezultatem jest po roku czasu pracy samoistny proces analizy literowej i głoskowej.
Pisanie – ćwiczenia grafomotoryczne z naciskiem na ćwiczenia umożliwiające pisanie liter w prawidłowym kierunku (ósemka literowa), odwzorowywanie według wzoru widzianego i według wzoru zapamiętanego umożliwia proces
poszerzania pamięci.
poszerzania pamięci.
Dostosowywanie środków dydaktycznych do stylów uczenia się i preferencji ucznia na planszy (szary papier), mamy
wyrysowane sylaby i jego zadaniem jest skacząc układać wyrazy napisane na kartach, te karty uczeń widzi cały czas (w
pierwszej fazie), potem tylko słyszy wyraz, skacząc cały czas powtarza sylaby, które widzi i po których skacze. Na koniec na innym szarym papierze zapisuje „wyskakany” wyraz, w ten sposób rozkładamy wyrazy na sylaby lub
składamy wyraz z sylab, dobieramy jednakowe elementy lub kodujemy dźwięki w symbole i uwrażliwiamy słuch (kodowanie i rozkodowywanie jako dodatkowy element logicznego myślenia).
wyrysowane sylaby i jego zadaniem jest skacząc układać wyrazy napisane na kartach, te karty uczeń widzi cały czas (w
pierwszej fazie), potem tylko słyszy wyraz, skacząc cały czas powtarza sylaby, które widzi i po których skacze. Na koniec na innym szarym papierze zapisuje „wyskakany” wyraz, w ten sposób rozkładamy wyrazy na sylaby lub
składamy wyraz z sylab, dobieramy jednakowe elementy lub kodujemy dźwięki w symbole i uwrażliwiamy słuch (kodowanie i rozkodowywanie jako dodatkowy element logicznego myślenia).
Zeszyt – najlepiej segregator, do którego
uczeń wkłada swoje wytwory, jest on skarbnicą materiałów, dowodem ciężkiej pracy, materiałem porównawczym dla
nauczyciela, źródłem pochwały (sukcesu). Jest bardzo osobisty i zawsze uczeń (i nie tylko) może się do niego odnieść.
uczeń wkłada swoje wytwory, jest on skarbnicą materiałów, dowodem ciężkiej pracy, materiałem porównawczym dla
nauczyciela, źródłem pochwały (sukcesu). Jest bardzo osobisty i zawsze uczeń (i nie tylko) może się do niego odnieść.
Ćwiczenia ułatwiające rozwój w/w funkcji w rozbudowanym zakresie można znaleźć na kartach pracy dostępnych w naszym sklepie.
Zapraszamy!
IWR PLUSIK-MINUSIK Dorota Rudzińska-Friedel
www.trening-globalny.pl
www.plusik-minusik.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz