piątek, 2 czerwca 2017

Czwartek z plusem

11) Czytanie – całościowe, kategoriami, pismem pisanym – prowadzące do rozumienia kategorii, dopasowywania
obrazka do podpisu i odwrotnie, prowadzenie jednocześnie ćwiczeń analizy i syntezy słuchowej (dobieranie rytmu do wzoru graficznego i wzoru graficznego do rytmu, rytmizacja czynności, mówienie sylabami, mówienie sylabami wspak – zabawa szyfrowania i odszyfrowania wyrazów i wypowiedzi).
Rezultatem jest po roku czasu pracy samoistny proces analizy literowej i głoskowej.
Pisanie – ​ćwiczenia grafomotoryczne z naciskiem na ćwiczenia umożliwiające pisanie liter w prawidłowym kierunku (ósemka literowa), odwzorowywanie według wzoru widzianego i według wzoru zapamiętanego umożliwia proces
poszerzania pamięci.
Dostosowywanie środków dydaktycznych ​do stylów uczenia się i preferencji ucznia na planszy (szary papier), mamy
wyrysowane sylaby i jego zadaniem jest skacząc układać wyrazy napisane na kartach, te karty uczeń widzi cały czas (w
pierwszej fazie), potem tylko słyszy wyraz, skacząc cały czas powtarza sylaby, które widzi i po których skacze. Na koniec na innym szarym papierze zapisuje „wyskakany” wyraz, w ten sposób rozkładamy wyrazy na sylaby lub
składamy wyraz z sylab, dobieramy jednakowe elementy lub kodujemy dźwięki w symbole i uwrażliwiamy słuch (kodowanie i rozkodowywanie jako dodatkowy element logicznego myślenia).
Zeszyt – najlepiej segregator, do którego
uczeń wkłada swoje wytwory, jest on skarbnicą materiałów, dowodem ciężkiej pracy, materiałem porównawczym dla
nauczyciela, źródłem pochwały (sukcesu). Jest bardzo osobisty i zawsze uczeń (i nie tylko) może się do niego odnieść.
Ćwiczenia ułatwiające rozwój w/w funkcji w rozbudowanym zakresie można znaleźć na kartach pracy dostępnych w naszym sklepie.
Zapraszamy!

IWR PLUSIK-MINUSIK  Dorota Rudzińska-Friedel 
www.trening-globalny.pl
www.plusik-minusik.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gra Sekwencje