Trening Globalny posiada ściśle określone Standardy pracy z dzieckiem,
- Porządkuje systemy wspomagania
- Wprowadza strukturę zajęć
- Uwzględnia elastyczność tejże struktury
- Czyni efektywną pracę trenera-przewodnika
- Wycofuje słownictwo negatywnie kojarzeniowe, stygmatyzujące
- Honoruje a nie stygmatyzuje uczestników treningu
- Opracowuje i używa autorskie narzędzia wspomagania rozwoju
- Nie dzieli podopiecznych, lecz ich prawdziwie integruje (dzieci z różnorodnymi problemami podlegają tym samym standardom)
- Nie algorytmizuje treningu ze względu na zbyt dużą liczbę zmiennych podlegających ocenie, ale indywidualizujemy pracę
- Szanuje podopiecznego, czyni go bezpiecznym. Tu podopieczny jest zmotywowany, ponieważ zna swój cel i musi pokonać przeszkody, aby go osiągnąć (ma stawiane wymagania).
- Wielowymiarowość, funkcje wspomagające umiejętności szkolne oraz wielość form realizacji – każde dziecko ma zindywidualizowane formy od ćwiczeń motorycznych, sensorycznych po karty pracy oraz komunikację
- Pełna diagnoza oparta o światowe osiągnięcia naukowe
- Przewodnik-terapeuta – wykształcony, ale niezrutynizowany
- Poszukiwanie i ewaluacja realizacji programu
- Uśmiech, żart, przyjemność
- Merytoryczna opieka nad rodzicami – rozmowa, pełna informacja o dziecku, pozytywne spojrzenie na dziecko
- Szkolenia
- Wynajdowanie sposobów na brak koncentracji uwagi dziecka, zaktywizowanie i zmotywowanie
Polecam :)
OdpowiedzUsuńDziękuje niedługo nowe posty :)
OdpowiedzUsuńO nawet nie wiedziałam że typu trening globalny istnieje. Bardzo ciekawy temat z chęcią będę śledzić na bieżąco.
OdpowiedzUsuńBuziaki Kochana
Dziękuje bardzo za komentarz .
OdpowiedzUsuńCodziennie nowe posty :)