poniedziałek, 8 maja 2017

Opracowywanie standardów pracy z dziećmi

Trening Globalny posiada ściśle określone Standardy pracy z dzieckiem,
  • Porządkuje systemy wspomagania
  • Wprowadza strukturę zajęć
  • Uwzględnia elastyczność tejże struktury
  • Czyni efektywną pracę trenera-przewodnika
  • Wycofuje słownictwo negatywnie kojarzeniowe, stygmatyzujące
  • Honoruje a nie stygmatyzuje uczestników treningu
  • Opracowuje i używa autorskie narzędzia wspomagania rozwoju
  • Nie dzieli podopiecznych, lecz ich prawdziwie integruje (dzieci z różnorodnymi problemami podlegają tym samym standardom)
  • Nie algorytmizuje treningu ze względu na zbyt dużą liczbę zmiennych podlegających ocenie, ale indywidualizujemy pracę
  • Szanuje podopiecznego, czyni go bezpiecznym. Tu podopieczny jest zmotywowany, ponieważ zna swój cel i musi pokonać przeszkody, aby go osiągnąć (ma stawiane wymagania).
  • Wielowymiarowość, funkcje wspomagające umiejętności szkolne oraz wielość form realizacji – każde dziecko ma zindywidualizowane formy od ćwiczeń motorycznych, sensorycznych po karty pracy oraz komunikację
  • Pełna diagnoza oparta o światowe osiągnięcia naukowe
  • Przewodnik-terapeuta – wykształcony, ale niezrutynizowany
  • Poszukiwanie i ewaluacja realizacji programu
  • Uśmiech, żart, przyjemność
  • Merytoryczna opieka nad rodzicami – rozmowa, pełna informacja o dziecku, pozytywne spojrzenie na dziecko
  • Szkolenia
  • Wynajdowanie sposobów na brak koncentracji uwagi dziecka, zaktywizowanie i zmotywowanie

4 komentarze:

  1. Dziękuje niedługo nowe posty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O nawet nie wiedziałam że typu trening globalny istnieje. Bardzo ciekawy temat z chęcią będę śledzić na bieżąco.
    Buziaki Kochana

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje bardzo za komentarz .
    Codziennie nowe posty :)

    OdpowiedzUsuń

Gra Sekwencje